Chystáte se založit cache? Zde je doporučení od reviewerů, které kroky je potřeba udělat a nejčastější chyby, kterých je potřeba se vyvarovat, aby bylo schválení cache rychlé a bezproblémové. Než začnete psát listing, prostudujte si tyto odkazy: * [[:komentovana_pravidla_pro_zakladani_kesi|Komentovaná pravidla pro zakládaní a údržbu keší]] * [[http://wiki.geocaching.cz/wiki/Zalo%C5%BEen%C3%AD_cache|Založení cache - česká geowiki]] * [[http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx|Oficiální pravidla na Geocaching.com (en)]] **Pokud jde o nějaké netradiční zpracování nebo sérii, vždy nejdříve konzultujte situaci s reviewerem. Při komunikaci s reviewerem platí, že se slušností nejdál dojdete. Mějte na paměti, že všichni revieweři vykonávají svou práci zdarma, ve svém volném čase a nemají na starost jen vaši keš.** Než odešlete listing k publikaci, zkontrolujte: - zda umístění cache nebo její waypointy typu "Physical Stage" nejsou v kolizi - zda je u multi, mystery, leterboxu, wherigo zadaný skrytý waypoint typu "Final location" - zda jsou u multi a mystery zadané také patřičné waypointy typu Physical Stage nebo Virtual Stage (viditelné i skryté) - zda jste v souřadnicích cache a u waypointů nezaměnili východní délku E za západní W - zda jsou přidány vhodné atributy (a v případě terénu "1" i attribut "vozíčkář") - zda je správne zvolena obtížnost, terén a je uvedený hint - zda je správně zvolen kraj, kam cache náleží - zda hint neobsahuje diakritiku - zda je provedena kontrola zaměření také podle foto map (seznam nebo google) - zda je správně zadáno i datum uložení (založení listingu) Pokud máte výše uvedené body zkontrolovány, můžete odeslat keš k publikaci s následujícími body: - v logu typu "Reviewer Note" potvrďte, že je cache opravdu uložena na svém místě - pokud jde o mystery cache, stručně nastiňte řešení opět pomocí logu typu "Reviewer Note" - vyfoťte cache, její umístění, přístup a nejbližší okolí, fotky vložte na web (např. picasa, rajce apod.) a přidejte na ně odkaz opět pomocí logu typu "Reviewer Note" //Je důležité, abyste použili "Reviewer Note", protože logy tohoto typu jsou při publikaci automaticky smazány, kdežto log typu "Write Note" zůstává v listingu.// Reviewer může v ojedinělých případech požadovat betatest vaší cache. Betatest bývá požadován zejména v případech, kdy se jedná o cache s terénem T5 nebo je podezření na porušení pravidel. **Situace, kdy cache nemuže být publikována a nejčastější problémy s umístěním jsou popsány na stránce [[:komentovana_pravidla_pro_zakladani_kesi|Komentovaná pravidla pro zakládaní a údržbu keší]]** Nejčastější a stále se opakující chyby při zakládání cache * **nevhodně zvolené atributy** – je důležité mít v listingu správné atributy, hledačům tak poskytnete informace, na co se mají připravit * **nevhodně zadaná terénní náročnost** – Terén 1 znamená, že cache je bez cizí pomoci přístupná i pro vozíčkáře * **kolize** - nedodržení vzdálenosti 161 metrů od okolních fyzických schránek, vztahuje se i na Physical Stage * **špatně nastavený typ waypointu** - pokud se na daném místě pouze zjištují nejaké indicie, nastavte jako typ waypointu Virtual Stage. Nachází-li se na daném místě cokoliv co jste tam dodali, nastavte typ waypointu Physical Stage * **chybející finálový waypoint u cache typu mystery a multi** - vždy uvádějte všechny waypointy * **problémové umístění** - viz. **[[:komentovana_pravidla_pro_zakladani_kesi|Komentovaná pravidla pro zakládaní a údržbu keší]]** * **zakopaná cache** - cache nesmí být zakopána a zasypána pod úroveň země * **cache v chráněném území s vyšším stupnem ochrany** - ověřte si, že cache není umístěna v chráněném území typu NP, NPR, PR a pokud ano, uložení nesmí porušovat omezení dané vyhláškou pro tuto rezervaci. Např. pokud vyhláška omezuje pohyb osob jen po značených cestách, cache musí být dostupná bez nutosti vstupovat mimo cestu. * **komerční listing** - listingy, které se tváří jako komerční, nebudou publikovány. Za komerční se považuje listing, který splňuje alespoň jedno z následujících: - Obsahuje reklamu ci propagaci. - Vybízí či vyžaduje po cacherovi, aby navštívil obchod, komunikoval se zaměstnanci nebo si zakoupil nějaký produkt či využil nějakou službu. - Obsahuje odkazy na firmy, společnosti, agentury, reklamní agentury, charity, politické strany či sdružení. - Obsahuje logo firmy nebo organizace, a to včetne neziskových organizací. - Obsahuje název firmy nebo komerčního produktu.